Monday, 25 December 2017

Basis ii trading system


Bruksela, 15 kwietnia 2017 r. Dyrektywa w sprawie rynków instrumentów finansowych (MiFID II): często zadawane pytania A. Kontekst, główne elementy i koszty Korzyści reformy 1. Co to jest MiFID i dlaczego został poddany przeglądowi zaledwie cztery lata po wejściu w życie MiFID jest Dyrektywa w sprawie rynków instrumentów finansowych (dyrektywa 200439 WE 1). Zastąpił on dyrektywę o usługach inwestycyjnych (ISD), która została przyjęta w 1993 r. Obowiązuje ona od 2008 r. Jest ona podstawą regulacji rynków finansowych w UE. Ma on na celu poprawę konkurencyjności rynków finansowych w UE poprzez stworzenie jednolitego rynku usług i działalności inwestycyjnej oraz zapewnienie wysokiego poziomu zharmonizowanej ochrony inwestorów w zakresie instrumentów finansowych, takich jak akcje, obligacje, instrumenty pochodne i różne produkty strukturyzowane. Dyrektywa MiFID przyczyniła się do zwiększenia konkurencji w Europie w zakresie świadczenia usług inwestorom i między systemami obrotu. Pomogło to przyczynić się do głębszych, bardziej zintegrowanych i płynnych rynków finansowych. Zmniejszyło to również koszty emitentów, zapewniając lepsze i tańsze usługi inwestorom oraz przyczyniając się do wzrostu gospodarczego i tworzenia miejsc pracy w Europie. Zgodnie z zamierzonym celem dyrektywa MiFID przyczyniła się do bardziej konkurencyjnego i zintegrowanego rynku finansowego UE. Jednakże wydarzenia z przeszłości i zmiany na rynku wykazały słabości niektórych z podstawowych zasad dyrektywy MiFID i uwypukliły obszary wymagające wzmocnienia lub rewizji, na przykład prawdopodobnie doprowadziły do ​​opracowania nowych platform handlowych i działań, które nie wchodzą w zakres jego stosowania, a zatem poza wszelkimi regulacjami. Zamknięcie takiej luki było konieczne, aby zwiększyć zaufanie inwestorów i osiągnąć wszystkie pierwotne cele MiFID. Zapewnienie solidniejszych ram regulacyjnych posłuży również do zajęcia się bardziej złożoną rzeczywistością rynkową, z którą mamy obecnie do czynienia, rzeczywistością, która charakteryzuje się coraz większą różnorodnością instrumentów finansowych i nowych metod handlu. Podobne dyskusje miały miejsce w Stanach Zjednoczonych i innych głównych światowych centrach finansowych i doprowadziły do ​​silnej reakcji organów regulacyjnych. 2. Jakie są główne elementy reformy? MiFID II ma na celu ustanowienie bezpieczniejszego, solidniejszego, bardziej przejrzystego i bardziej odpowiedzialnego systemu finansowego, który działa na rzecz gospodarki i społeczeństwa jako całości. Główne wkłady wprowadzone przez MiFID II w celu osiągnięcia tych celów to: (1) MiFID II wprowadza ramy struktury rynku, które eliminują luki prawne i zapewnia, że ​​handel, w stosownych przypadkach, odbywa się na platformach regulowanych. W tym celu poddaje instrumenty udziałowe i pozawspółnotowe obowiązkowi obrotu. Ponadto zapewnia, że ​​firmy inwestycyjne prowadzące system wewnętrznych dopasowań, realizujące zlecenia klientów w akcjach, kwity depozytowe, fundusze giełdowe, certyfikaty i inne podobne instrumenty finansowe na zasadzie wielostronnej, muszą uzyskać zezwolenie jako wielostronna platforma obrotu (MTF). Wprowadza również nowy wielostronny system obrotu - zorganizowaną platformę obrotu (OTF) dla instrumentów innych niż kapitałowe w celu handlu na zorganizowanych wielostronnych platformach obrotu. Reguły te zapewniają równe szanse dla rynków regulowanych (RM) i MTF. Neutralność operatorów OTF zapewniona jest poprzez ograniczenia w wykorzystaniu kapitału własnego, w tym w dopasowanym handlu podstawowym, oraz dyskrecję w polityce egzekucyjnej. Dyrektywa MiFID II wprowadza obrót obligacjami na akcje, a także zobowiązanie handlowe do instrumentów pochodnych, które kwalifikują się do rozliczenia zgodnie z rozporządzeniem w sprawie europejskiej infrastruktury rynków (EMIR) (MEMO12232) i są wystarczająco płynne. Pozwoli to przenieść handel tymi instrumentami na wielostronne i dobrze uregulowane platformy zgodnie ze zobowiązaniami G20. (2) MIFID II zwiększa przejrzystość rynku kapitałowego i po raz pierwszy ustanawia zasadę przejrzystości dla instrumentów innych niż kapitałowe, takich jak obligacje i instrumenty pochodne. W odniesieniu do akcji mechanizm podwójnego ograniczenia wielkości ogranicza stosowanie zwolnień cen referencyjnych i wynegocjowanych zwolnień cenowych (4 za stawkę za lokal i 8 globalnych limitów) wraz z wymogiem poprawy cen w punkcie środkowym dla pierwszego z nich. Obniżki na dużą skalę i zarządzanie zamówieniami pozostają takie same, jak w przypadku MiFID I. Dyrektywa MiFID II rozszerza również system przejrzystości przedtransakcyjnej i potransakcyjnej w celu uwzględnienia instrumentów innych niż kapitałowe, chociaż ze względu na specyfikę instrumentów innych niż kapitałowe, Zrzeczenia się przejrzystości przedtransakcyjnej są dostępne dla dużych zamówień, zapytania ofertowego i handlu głosowego. Dla wszystkich instrumentów finansowych przewidziana jest przejrzystość po transakcji, z możliwością odroczonego publikowania lub maskowania wolumenu, stosownie do przypadku. Ustanowiono również zasady mające na celu wzmocnienie skutecznej konsolidacji i ujawniania danych handlowych poprzez zobowiązanie systemów obrotu do udostępniania danych przed - i potransakcyjnych na rozsądnych zasadach handlowych oraz poprzez ustanowienie skonsolidowanego mechanizmu taśmowego dla danych potransakcyjnych . Regułom tym towarzyszy ustanowienie zatwierdzonego mechanizmu raportowania (ARM) i autoryzowanego systemu publikacji (APA) do celów raportowania i publikowania transakcji. (3) W celu spełnienia zobowiązań G20, MiFID II przewiduje wzmocnione uprawnienia nadzorcze i zharmonizowany system limitów pozycji dla towarowych instrumentów pochodnych w celu zwiększenia przejrzystości, wspierania uporządkowanej wyceny i zapobiegania nadużyciom na rynku. W ramach tego systemu właściwe organy będą nakładać limity na pozycje zgodnie z metodologią obliczeń ustaloną przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA). Wprowadza także obowiązek zgłaszania pozycji według kategorii przedsiębiorcy. Pomoże to organom regulacyjnym i uczestnikom rynku uzyskać lepsze informacje na temat funkcjonowania tych rynków. (4) Nowe ramy poprawią warunki konkurencji w zakresie obrotu i clearingu instrumentów finansowych. Jest to niezbędne do integracji wydajnych i bezpiecznych rynków kapitałowych UE. W tym celu dyrektywa MiFID II ustanawia zharmonizowany reżim UE w zakresie niedyskryminacyjnego dostępu do systemów obrotu i partnerów centralnych (CCP). W przypadku mniejszych systemów obrotu i nowo ustanowionych CCP skorzystają z opcjonalnych okresów przejściowych. Niedyskryminacyjny system dostępu będzie miał również zastosowanie do punktów odniesienia dla celów handlowych i rozliczeniowych. Przepisy przejściowe zapewnią płynne stosowanie tych przepisów. (5) MiFID II wprowadzi kontrole handlowe w zakresie algorytmicznych operacji handlowych, które znacznie zwiększyły szybkość transakcji i mogą spowodować ryzyko systemowe. Zabezpieczenia te obejmują wymóg odpowiedniego uregulowania wszystkich podmiotów handlujących algorytmami oraz zapewnienia płynności w ramach realizacji strategii rynkowej. Ponadto firmy inwestycyjne, które zapewniają bezpośredni elektroniczny dostęp do systemu obrotu, będą musiały wdrożyć systemy i kontrole ryzyka, aby zapobiec handlowi, który może przyczynić się do zakłóceń na rynku lub powodować nadużycia na rynku. (6) Silniejsza ochrona inwestorów jest osiągana poprzez wprowadzenie lepszych wymogów organizacyjnych, takich jak ochrona aktywów klientów lub zarządzanie produktami, co również wzmacnia rolę organów zarządzających. Nowy system przewiduje również wzmocnione zasady postępowania, takie jak rozszerzony zakres testów adekwatności i wzmocnienie informacji dla klientów. Niezależne porady wyraźnie odróżniają się od porad niezwiązanych z niezależnością, a ograniczenia są nakładane na otrzymywanie prowizji (zachęty). Dyrektywa MiFID II wprowadza również zharmonizowane uprawnienia i warunki dla ESMA, aby zabezpieczyć lub ograniczyć sprzedaż i dystrybucję niektórych instrumentów finansowych w ściśle określonych okolicznościach i podobne uprawnienia dla Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego (EUNB) w przypadku depozytów strukturyzowanych. Jeśli chodzi o pakowane detaliczne produkty inwestycyjne (PRIPS), nowe ramy obejmują również depozyty strukturyzowane i zmieniają dyrektywę w sprawie pośrednictwa ubezpieczeniowego (IMD), aby wprowadzić pewne zasady dotyczące ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych. (7) Porozumienie wzmacnia istniejący system w celu zapewnienia skutecznych i zharmonizowanych sankcji administracyjnych. Stosowanie sankcji karnych jest tak sformułowane, aby zapewnić współpracę między władzami i przejrzystość sankcji. Zharmonizowany system wzmocnionej współpracy poprawi skuteczne wykrywanie naruszeń MIFID. (8) Zharmonizowany system udzielania dostępu do rynków UE dla firm z państw trzecich opiera się na ocenie równoważności jurysdykcji państw trzecich przeprowadzonej przez Komisję. System ma zastosowanie wyłącznie do transgranicznego świadczenia usług inwestycyjnych i działań świadczonych na rzecz profesjonalnych i uprawnionych kontrahentów. W okresie przejściowym trwającym trzy lata i do czasu podjęcia przez Komisję decyzji w sprawie równoważności nadal obowiązują krajowe systemy krajów trzecich. 3. Szacuje się, że przewidywane koszty i korzyści MiFID II MiFID II nakładają jednorazowe koszty przestrzegania przepisów wynoszące od 512 do 732 mln EUR i koszty bieżące w wysokości od 312 do 586 mln EUR rocznie. Oznacza to wpływ na koszty jednorazowe i bieżące nieprzekraczające 0,15 całkowitych wydatków operacyjnych w sektorze bankowym UE. Jest to zaledwie ułamek kosztów nałożonych w momencie wprowadzenia dyrektywy MiFID. Szacowane jednorazowe koszty związane z wprowadzeniem MiFID szacowano na około 0,6% (banki detaliczne i oszczędnościowe) oraz 0,7% (banki inwestycyjne) w wydatkach operacyjnych ogółem. Okresowe koszty przestrzegania przepisów oszacowano na około 0,1% (banki detaliczne i oszczędnościowe) na około 0,2% (banki inwestycyjne) całkowitych wydatków operacyjnych. Główne zalety MiFID II będą bardzo namacalne, ale nie da się ich łatwo policzyć. Korzyści płynące z poprawy równych warunków działania, większej przejrzystości rynku, większej przejrzystości w stosunku do organów regulacyjnych i większych uprawnień organów regulacyjnych, zwiększenia ochrony inwestorów i dorozumianego zaufania inwestorów na rynkach finansowych oraz ograniczenia podejmowanego ryzyka i związanego z tym wpływu na stabilność finansowa rynków finansowych UE to rzeczywiste korzyści, na które prawie niemożliwe jest umieszczenie liczby. B. Bardziej solidne i wydajne struktury rynkowe 4. W jaki sposób rozpatrywane są zmiany w obrocie poza lokalami sklasyfikowanymi w MiFID II W jaki sposób rozwiązuje się transakcje standaryzowanych instrumentów pochodnych OTC Większość transakcji obecnie przeprowadzanych poza systemami MiFID, w tak zwane pozagiełdowe transakcje odbywają się na platformach brokerskich działających na rynku. Są to zorganizowane, nieregulowane platformy, na których instrumenty finansowe są coraz częściej przedmiotem obrotu. Utrudnia to efektywne procesy kształtowania cen. MiFID II zajmuje się tym problemem na wiele sposobów. W odniesieniu do akcji traktuje akcje jako zobowiązanie handlowe. Ponadto zapewnia, że ​​firmy inwestycyjne prowadzące system wewnętrznych dopasowań, realizujące zlecenia klientów w akcjach, kwity depozytowe, fundusze giełdowe, certyfikaty i inne podobne instrumenty finansowe na zasadzie wielostronnej, muszą uzyskać zezwolenie jako wielostronna platforma obrotu (MTF). Transakcje dwustronne będą realizowane przez podmioty systematycznie internalizujące transakcje. W przypadku braku zgodności MiFID II wprowadza nową kategorię platformy, zorganizowany system obrotu (OTF). należy właściwie uregulować wszystkie rodzaje zorganizowanego handlu tymi instrumentami i wyrównać szanse w UE. Ten nowy obiekt będzie podlegał tym samym głównym wymaganiom dotyczącym funkcjonowania systemu obrotu, co inne istniejące platformy. Jest on zdefiniowany w szerokim ujęciu, aby uchwycić wszystkie formy zorganizowanego handlu w nieporównywalnie niezgodne z istniejącymi kategoriami. Handel prawami autorskimi na OTF nie będzie dozwolony, z wyjątkiem niepłynnych długów państwowych. Dopasowane transakcje na rynku podstawowym będą dostępne w przypadku zgody klientów, z wyjątkiem transakcji na instrumentach pochodnych podlegających obowiązkowi rozliczenia zgodnie z EMIR. Ponadto dyrektywa MiFID II wymaga, aby wszystkie standardowe instrumenty pochodne były przedmiotem obrotu w zorganizowanych i przejrzystych miejscach, tj. Na rynkach regulowanych, MTF i OTF. W rezultacie cały zorganizowany obrót, czyli handel odbywający się w systemie, który obecnie odbywa się poza regulowanymi obiektami, będzie w przyszłości przeprowadzany w regulowanych obiektach. Podmioty systematycznie internalizujące transakcje również stanowią część handlu poza platformami. Są to firmy inwestycyjne, które zajmują się swoimi klientami w sposób zorganizowany, innymi słowy wszelkie transakcje wykraczające poza umowy ad hoc. Aby utrzymać równe szanse i wspierać odkrywanie cen na całym rynku, dyrektywa MiFID II rozszerza szczegółowe zasady przejrzystości dla firm inwestycyjnych działających jako podmiot systematycznie internalizujący transakcje (SI) poza instrumentami kapitałowymi innymi niż akcje, dla których zasady przejrzystości SI już istniały w ramach MIFID I. Wprowadzono również nowe zasady przejrzystości dla SI dla instrumentów innych niż kapitałowe, w tym obligacji, strukturyzowanych produktów finansowych, uprawnień do emisji i instrumentów pochodnych będących przedmiotem obrotu w systemie obrotu, dla których istnieje płynny rynek. 5. W jaki sposób obrót znormalizowanymi instrumentami pochodnymi będącymi przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym zostanie przeniesiony do zorganizowanych systemów obrotu zgodnie z zobowiązaniami G20 Zobowiązanie G20 stanowi, że wszystkie standardowe kontrakty na instrumenty pochodne będące przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym powinny być przedmiotem handlu na giełdach lub elektronicznych platformach handlowych, w stosownych przypadkach, i rozliczane za pośrednictwem partnerów centralnych do końca roku. 2017. Aby spełnić to zobowiązanie w Europie, wszystkie transakcje na instrumentach pochodnych, które kwalifikują się do rozliczenia i które są wystarczająco płynne, muszą przejść na rynki regulowane, Wielostronne platformy obrotu lub nowe zorganizowane platformy transakcyjne (OTF). Europejski Organ Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) ocenia i określa, kiedy instrument pochodny kwalifikujący się do rozliczenia jest wystarczająco płynny, aby mógł być przedmiotem obrotu wyłącznie w takich systemach obrotu. Właściwe kryteria takiej oceny będą musiały zostać wzięte pod uwagę przez ESMA. Takie podejście powinno być na tyle pragmatyczne i progresywne, aby uwzględniać specyfikę każdego instrumentu pochodnego, przy jednoczesnym spełnieniu zobowiązania G20. 6. Propozycje dotyczące rozliczeń i dostępu do infrastruktur potransakcyjnych Przedmiotem zainteresowania jest konkurencja, stabilność i integracja infrastruktury rynku UE. Mimo że pionowy model integracji infrastruktury handlowej i potransakcyjnej może przynosić korzyści w zakresie koordynacji, może również wprowadzać nieefektywność w odniesieniu do konkurencji i przejrzystości cen. Wprowadzenie niedyskryminacyjnych wymogów dostępu do rozporządzenia w sprawie instrumentów pochodnych będących przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym, partnerów centralnych i repozytoriów transakcji (znanego jako EMIR - rozporządzenie w sprawie infrastruktury rynku europejskiego patrz MEMO12232) jest odpowiedzią na te potencjalne negatywne skutki. Podczas gdy EMIR obejmuje tylko instrumenty pochodne OTC, MiFID II obejmie wszystkie instrumenty finansowe. Systemy obrotu będą zobowiązane do zapewniania dostępu do centralnych kontrpartnerów (CCP), w tym do kanałów danych, w sposób niedyskryminujący, którzy chcą rozliczać transakcje zawierane w systemie obrotu, a CCP będą musieli rozliczać transakcje zawierane w różnych systemach obrotu z zastrzeżeniem pewnych transakcji. spełnione są dobrze określone warunki. Chodzi na przykład o to, że porozumienie o dostępie nie wymaga uzgodnienia interoperacyjnego (wymóg nie może być nałożony na partnerów centralnych, z którymi muszą się one połączyć i cross-margin) w przypadku instrumentów pochodnych będących w obrocie giełdowym, i że nie zagraża to płynności i uporządkowaniu funkcjonowania rynku, w szczególności z powodu fragmentacji płynności. Kwestia zamienności zostanie dodatkowo wyjaśniona: tzn. W jakich okolicznościach umowy mogą być kompensowane lub krzyżowane. Zasady te są niezbędne, aby zapewnić, że CCP nie będą mogli niesłusznie odmówić dostępu poprzez odniesienie do braku zamienności, a jednocześnie zapewnić większą jasność w przypadku, gdy CCP mają netto lub przekraczać margines. Aby zapewnić spójność z przepisami dotyczącymi dostępu w ramach rozporządzenia EMIR, które obejmuje instrumenty pochodne będące przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym, uzgodniono dostosowanie wymogów tak, aby regulacyjne standardy techniczne dotyczące MIFIR i EMIR były takie same. Uzgodnienia przejściowe zostały wprowadzone w odniesieniu do instrumentów pochodnych będących w obrocie giełdowym. Komisja powinna ocenić sześć miesięcy przed datą rozpoczęcia stosowania, czy instrumenty finansowe znajdujące się w obrocie giełdowym powinny zostać wyłączone z zakresu (na maksymalny okres 30 miesięcy) na podstawie oceny ryzyka. Jeżeli stwierdzi, że nie ma powodu, aby je wykluczyć, CCP lub systemy obrotu mogą nadal żądać od właściwego organu, aby nie podlegał obowiązkowi uzyskania dostępu (ponownie 30-miesięczne przejście) z uwzględnieniem ryzyka systemowego. Dyrektywa MiFID II zapewnia również niedyskryminacyjny dostęp do wzorców, na których budowane są niektóre instrumenty pochodne. W przypadku nowych wzorców obowiązek rozpoczyna się 30 miesięcy po pierwszym użyciu. Zasady te łącznie zapobiegną dyskryminacyjnym praktykom i pomogą usunąć bariery hamujące konkurencję w zakresie rozliczania instrumentów finansowych. W związku z tym obecni lub nowi dostawcy będą mogli konkurować o świadczenie usług w zakresie handlu lub centralnych usług rozliczeniowych. Aby zapewnić, że obciążenia nowego otoczenia regulacyjnego są wprowadzane proporcjonalnie, w przypadku derywatów giełdowych i systemów obrotu, które nie osiągają odpowiednich progów, oraz w przypadku zbywalnych papierów wartościowych nowopowstający CCP mogą skorzystać z okresu przejściowego wynoszącego 30 miesięcy . 7. Jak wzięto pod uwagę potrzebę poprawy dostępu MŚP do rynków kapitałowych Małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) w całej Europie w znacznym stopniu przyczyniają się do wzrostu gospodarczego, zatrudnienia, innowacji i integracji społecznej. Dwa główne źródła finansowania takich przedsiębiorstw to prywatne finansowanie przez banki lub inne instytucje oraz pozyskiwanie finansowania za pośrednictwem rynków kapitałowych (np. Emisja akcji). Rynki MŚP mają na celu zapewnienie mniejszym, rozwijającym się firmom platformy do pozyskiwania kapitału zarówno poprzez wstępne oferty, jak i bieżące pozyskiwanie funduszy. Jednak nie wszystkie te rynki odniosły sukces. Aby ułatwić lepszy dostęp do rynków kapitałowych dla MŚP, dyrektywa MiFID II wprowadza specjalną etykietę dla rynków MŚP poprzez stworzenie nowego, dostosowanego do potrzeb rynku dla MŚP, w ramach MTF. Rejestracja tych rynków powinna zwiększyć ich widoczność i profil, a także doprowadzić do wspólnych ogólnoeuropejskich standardów regulacyjnych, dostosowanych do potrzeb emitentów i inwestorów na tych rynkach, przy jednoczesnym utrzymaniu istniejącego wysokiego poziomu ochrony inwestorów. Zapewni to również znak jakości platform, które mają zaspokoić potrzeby MŚP. C. Uwzględnienie innowacji technologicznych 8. W jaki sposób rozwiązano problemy wynikające z handlu algorytmicznego i transakcji o wysokiej częstotliwości Handel algorytmiczny jest formą handlu, w której algorytm komputerowy automatycznie decyduje się na złożenie zamówienia przy minimalnej lub zerowej interwencji człowieka. Ważną formą handlu algorytmicznego jest handel z wysoką częstotliwością, w którym system transakcyjny analizuje rynek z dużą szybkością, a następnie bardzo szybko wysyła dużą liczbę zamówień. Dyrektywa MiFID II wprowadza szereg zabezpieczeń zarówno dla uczestników rynku, którzy stosują algorytmy w ramach swoich strategii handlowych, jak i w systemach obrotu, w których ma miejsce handel algorytmiczny i o wysokiej częstotliwości: (1) Wymogi informacyjne regulatorów dotyczące strategii różnych podmiotów handlujących algorytmami zostanie wzmocniony, a surowsze kontrole zostaną nałożone na uzgodnienia, w których członkowie systemów obrotu pozwalają innym firmom stosującym algorytmy na dostęp do rynków publicznych za pośrednictwem ich systemów (bezpośredni dostęp elektroniczny). Obecnie organy regulacyjne nie wiedzą, jakie rodzaje strategii są stosowane, za pomocą której strategii generowane jest zlecenie, a członkowie mogą nie sprawdzać, jakie strategie stosują osoby korzystające z ich systemów oraz w jaki sposób osoby te kontrolują swoje strategie. (2) Algorytmiczni przedsiębiorcy muszą być zarejestrowani jako firma inwestycyjna i posiadać skuteczne systemy i kontrole ryzyka. Kiedy są zaangażowane w strategię budowania rynku, są zobowiązani do zamieszczania notowań po konkurencyjnych cenach w celu regularnego dostarczania płynności, co przyczyni się do bardziej uporządkowanego handlu. (3) Systemy obrotu będą również musiały mieć solidną kontrolę w przypadku problemów, takich jak chaotyczny handel, błędne ruchy cen i przeciążenie zdolności produkcyjnych. Aby złagodzić te ostatnie, ograniczenia dotyczące tego, jak daleko miejsca mogą konkurować w przyciąganiu przepływu zamówień, zostaną nałożone na przykład poprzez zmniejszenie wielkości, o które ceny mogą wzrosnąć lub spaść (wielkość kleszczy) lub poprzez strukturę ich opłat. (4) Wreszcie, MiFID II będzie wymagał, aby miejsca były w stanie znieść zharmonizowany handel w przypadku znacznych ruchów cen (wyłączników). D. Zwiększona przejrzystość 9. Jakie są propozycje poprawy przejrzystości rynku kapitałowego, w tym kwestii ciemnych puli Na wszystkich rynkach kupujący muszą wiedzieć, o co pytają sprzedający, i na odwrót. Transakcje hurtowe są jednak często przeprowadzane po cenach niepublicznych. To samo dotyczy instrumentów finansowych. Dlatego też ciemne pule lub platformy, na których interesy handlowe współdziałają bez pełnego ujawnienia informacji przedtransferowych innym użytkownikom lub opinii publicznej, są wspólną cechą rynków finansowych. Dyrektywa MiFID II nadal zezwala na rezygnację z przejrzystości przedtransakcyjnej, ale tylko tak długo, dopóki nie powoduje zakłóceń konkurencji i nie zmniejsza ogólnej wydajności procesu ustalania cen. Organy nadzoru finansowego mogą zwolnić z obowiązku zachowania przejrzystości w odniesieniu do: (i) transakcji o dużej skali w porównaniu do normalnej wielkości rynku (zwolnienia o dużej wielkości) (ii) systemów, w których cena jest określana na podstawie ceny wygenerowanej przez inny system (odniesienie zrzeczenie się ceny) (iii) systemy, które formalizują negocjowane transakcje, pod warunkiem, że spełniają określone kryteria (wynegocjowane zwolnienia cenowe) (iv) zlecenia przechowywane w obiekcie do zarządzania zleceniami w systemie obrotu do czasu ujawnienia informacji (odstąpienie od zarządzenia zamówieniami). W celu uniknięcia jakiegokolwiek negatywnego wpływu na proces kształtowania cen i zagwarantowania, że ​​obrót akcjami odbywa się w przejrzystych regulowanych systemach w maksymalnym możliwym zakresie, stosowanie zwolnień podlega pewnym ograniczeniom. Dyrektywa MiFID II wprowadza mechanizm podwójnej kapitalizacji, który ogranicza stosowanie zwolnień cen referencyjnych i wynegocjowanych zwolnień cenowych (4 za stawkę za lokal i 8 globalnych limitów). Ponadto zastosowanie zwolnienia cen referencyjnych podlega mechanizmowi poprawy cen, tj. Zamówienia muszą być dopasowane w punkcie środkowym w ramach aktualnej oferty i cen ofertowych systemu obrotu. Gdy cena punktu środkowego nie jest dostępna, zamówienia można dopasować po cenie otwarcia lub zamknięcia odpowiedniej sesji giełdowej. Ograniczenia te nie mają zastosowania do zwolnień w przypadku transakcji na dużą skalę, ponieważ chronią inwestorów sprzedających duże ilości akcji (ani nie mają zastosowania w odniesieniu do urządzeń do zarządzania zamówieniami). Konieczność ujawnienia dużego zamówienia spowodowałaby spadek rynku, co oznaczałoby, że sprzedaliby się po gorszych cenach. Konkretne warunki, w jakich mogą obowiązywać zwolnienia, zostaną określone, podobnie jak w przypadku akcji, w środkach wykonawczych. Ponadto dyrektywa MiFID II rozszerza system przejrzystości na możliwe do zaskarżenia wykazywanie udziałów, instrumentów kapitałowych innych niż akcje, w tym kwity depozytowe, fundusze wymieniane na giełdę i certyfikaty. Istniejące zasady przejrzystości dotyczące podmiotów systematycznie internalizujących transakcje będą nadal obowiązywały w odniesieniu do akcji, a nowe przepisy zostaną wprowadzone w odniesieniu do instrumentów podobnych do instrumentów kapitałowych (takich jak kwity depozytowe, fundusze ETF (fundusze giełdowe), certyfikaty). 10. Czy wprowadzenie obowiązkowej skonsolidowanej taśmy dla danych handlowych jest brane pod uwagę Zgłaszanie, publikacja i konsolidacja danych dotyczących handlu muszą być rozwiązywane z powodu problemów z formatowaniem, kosztami, jakością i niezawodnością. Dane dotyczące handlu pomagają inwestorom znaleźć właściwą cenę, gdy chcą kupić lub sprzedać, i sprawdzić, czy uzyskali najlepszą cenę porównując cenę, jaką uzyskali z innymi cenami rynkowymi. MiFID II poprawia sytuację, wprowadzając środki zapewniające jakość i spójność danych oraz środki zmniejszające koszty danych. Obowiązkowa skonsolidowana taśma zapewniająca spójny i wiarygodny zapis wykonanych transakcji zostanie ustanowiona przez dostawców danych uprawnionych do tego w ramach zharmonizowanych norm określonych w MiFID. W oparciu o te dane handlowe dla całej UE inwestorzy będą mogli dokonać bardziej świadomego wyboru. 11. W jaki sposób wymogi przejrzystości przed - i potransakcyjnej zostaną rozszerzone poza akcje i dlaczego Obecnie dyrektywa MiFID nakłada zharmonizowane wymogi w zakresie przejrzystości przed transakcją i po niej wyłącznie na akcje dopuszczone do obrotu na rynkach regulowanych. Dyrektywa MiFID II wprowadza takie wymogi również w odniesieniu do innych instrumentów, tj. W przypadku instrumentów kapitałowych innych niż akcje dopuszczone do obrotu na rynkach regulowanych (kwity depozytowe, fundusze giełdowe, certyfikaty itp.) Oraz wszelkie niedopełnienia (obligacje, strukturyzowane produkty finansowe, uprawnienia do emisji i instrumenty pochodne będące w obrocie) w systemie obrotu). Ze względu na odmienną strukturę rynków instrumentów nieudziałowych w porównaniu z rynkami akcji, dokładny system przejrzystości jest skalibrowany dla różnych typów instrumentów i modeli handlowych. Zrzeczenie się będzie możliwe w przypadku dużych zleceń, zleceń przechowywanych w jednostce zarządzającej zleceniami, instrumentów pochodnych, które nie podlegają obowiązkowi obrotu, oraz w przypadku instrumentów o innej wartości, dla których nie istnieje płynny rynek. Zrzeczenie się może również zostać przyznane na wskazania zainteresowania systemem zapytań ofertowych i transakcji głosowych, które przekraczają rozmiar właściwy dla instrumentu, co naraziłoby dostawców płynności na nadmierne ryzyko. W tym przypadku system obrotu podaje do publicznej wiadomości co najmniej orientacyjną cenę wstępną i cenę ofertową. Pretrade wymogi w zakresie przejrzystości należy dodatkowo określić w środkach wykonawczych. Wymogi potransakcyjne, które zostaną szczegółowo określone w przepisach wykonawczych, będą miały zastosowanie do wszystkich obligacji i strukturyzowanych produktów finansowych, a także do wszystkich instrumentów pochodnych będących przedmiotem obrotu w systemie obrotu. Publikacja szczegółów transakcji może zostać odroczona w określonych okolicznościach. Wymogi wstępnego handlu, które zostaną dodatkowo uszczegółowione w przepisach wykonawczych, nakłada się na instrumenty podobne do instrumentów kapitałowych i instrumenty nieważne, gdy oferują je firmy inwestycyjne działające w charakterze podmiotów systematycznie internalizujących transakcje w obrocie pozagiełdowym. Powodem wprowadzenia wymogów przejrzystości przedtransakcyjnej i potransakcyjnej dla tych instrumentów jest fakt, że brak zharmonizowanych wymogów w zakresie przejrzystości na tych rynkach był postrzegany przez wielu, w tym unijnych regulatorów rynku papierów wartościowych, w celu doprowadzenia do nieefektywnego i nieuczciwego kształtowania cen oraz większego ryzyka. w przeciwnym razie byłoby inaczej. 12. Czy MIFID II stanowi początek regulacji cen w obszarze danych rynkowych Uczestnicy rynku potrzebują danych o działalności handlowej, cenach i wolumenach, aby podejmować decyzje dotyczące sposobu i czasu inwestowania. Dane powinny być dostępne na równej i łatwo dostępnej podstawie. Obecnie istnieją różne zachęty dla dostawców danych i sprzedawców do sprzedaży ich danych po stawkach lub w sposób, który nie odpowiada rozsądnym podstawom handlowym lub prostej konsolidacji danych z podobnymi danymi z innych źródeł przewidzianych przez MiFID. MiFID II spełnia te cele. Przepisy wykonawcze dodatkowo określą, co stanowi uzasadnioną podstawę handlową, aby system był skuteczny. E. Wzmocnione uprawnienia nadzorcze i bardziej rygorystyczne ramy dla towarowych rynków instrumentów pochodnych 13. W jaki sposób MIFID II będzie regulować towarowe instrumenty pochodne Po pierwsze, uprawnienia do emisji zostały objęte zakresem MIFID (zob. Pytanie 14 poniżej) i rozszerzono definicję instrumentu finansowego objąć kontrakty towarowe, które mogą być fizycznie rozliczane, które są przedmiotem obrotu w systemach obrotu MIFID, w tym nowo utworzonym OTF. Pewne wyłączenia mają jednak zastosowanie w odniesieniu do umów energetycznych (zob. Pytanie 15 poniżej) Po drugie, mniej przedsiębiorstw towarowych będzie zwolnionych z MiFID II, gdy zajmują się one na własny rachunek instrumentami finansowymi lub świadczą usługi inwestycyjne w towarowych instrumentach pochodnych na zasadzie pomocniczej jako część ich głównej działalności. i kiedy nie są one podmiotami zależnymi grup finansowych. Nowe regulacje zawężają obowiązujące zwolnienia w celu zwiększenia nadzoru regulacyjnego i przejrzystości, biorąc pod uwagę potrzebę ciągłych zwolnień dla firm komercyjnych i ryzyko stwarzane przez te podmioty. Po trzecie, MiFID II przewiduje wzmocnione uprawnienia nadzorcze i zharmonizowany system limitów pozycji dla rynków towarowych instrumentów pochodnych w celu wspierania uporządkowanej wyceny i zapobiegania nadużyciom na rynku. Pomoże to organom regulacyjnym i uczestnikom rynku uzyskać lepsze informacje na temat funkcjonowania tych rynków. Zharmonizowane i kompleksowe uprawnienia są przyznawane organom nadzoru finansowego w celu monitorowania i interweniowania na każdym etapie działalności handlowej we wszystkich towarowych instrumentach pochodnych, w tym w formie limitów pozycji ustalonych zgodnie z metodologią ESMA do obliczeń, jeżeli istnieją obawy co do integralności rynku lub uporządkowanej funkcjonowanie rynków. Miejsca oferujące obrót towarowymi instrumentami pochodnymi będą również zobowiązane do przyjęcia odpowiednich przejrzystych i niedyskryminacyjnych kontroli zarządzania pozycją na swoich platformach, do monitorowania pozycji oraz, w razie potrzeby, do żądania od posiadaczy obniżenia lub rozwiązania pozycji lub do przywrócenia płynności na rynku. Szczegóły tych kontroli należy przekazać ESMA. MIFIF II zwiększa przejrzystość działalności handlowej we wszystkich zorganizowanych systemach obrotu poprzez wprowadzenie obowiązku raportowania pozycji według kategorii traderów. Ta zharmonizowana i bardziej podzielona informacja pomoże organom regulacyjnym i uczestnikom rynku lepiej ocenić rolę przepływów finansowych na tych rynkach. Ponadto wymogi przejrzystości przed - i potransakcyjnej rozszerzono na instrumenty pochodne będące przedmiotem obrotu w systemach obrotu, w tym towarowe instrumenty pochodne. Obowiązkowy obrót w zorganizowanych systemach obrotu będzie miał również zastosowanie do towarowych instrumentów pochodnych. 14. Dlaczego uprawnienia do emisji są teraz uwzględnione w zakresie MiFID i dyrektywy w sprawie nadużyć na rynku Obrót derywatami uprawnień już wchodzi w zakres dyrektywy MiFID i dyrektywy w sprawie nadużyć na rynku (IP14424). Wprowadzając obecnie uprawnienia do emisji w tych samych ramach, rozporządzenie w sprawie handlu uprawnieniami do emisji (EUA) rynek spotowy zostanie dostosowany do tego, co ma zastosowanie do rynku instrumentów pochodnych EUA. Razem dyrektywa MiFID i zasady dotyczące nadużyć na rynku zapewniają kompleksowe ramy obrotu instrumentami finansowymi i integralności rynku. Rozszerzenie na EUA wprowadzi większe bezpieczeństwo dla podmiotów gospodarczych EUA, ale bez ingerowania w cel rynku, który pozostaje ograniczeniem emisji. 15. Jakie umowy na energię objęte są dyrektywą MiFID II, które są wyłączone i dlaczego Propozycja Komisji miała zawierać jako instrumenty finansowe wszystkie kontrakty towarowe będące przedmiotem obrotu w dowolnym systemie obrotu i które mogą być fizycznie rozliczane, aby wchodzić w zakres dyrektywy MiFID II. Wynika to z tego, że instrumenty te są ekonomicznie równoważne instrumentom finansowym i mogą być wykorzystywane jak instrumenty finansowe i stwarzają podobne ryzyko. However the final text excludes wholesale energy contracts covered under the Regulation on the integrity and transparency of the market wholesale energy (REMIT) because these contracts are subject to a certain level of regulation and supervision comparable with financial markets legislation and so their exclusion is justified as a proportional amendment to avoid unnecessary dual regulation. Oil and coal physically settled contracts are not however subject to similar legislation and so will be included as financial instruments for the purposes of MiFID II and therefore subject, amongst other things, to position limits and transparency requirements. However, many of these contracts are not currently cleared and so to ensure a smooth transition, the application of EMIR provisions to these physically settled oil and coal contracts traded on an OTF are deferred. The EMIR provisions will not apply for six years after the entry into force of MiFID II. This transition period can be extended once by two years and once by one year. Before taking any decision on the extension or non-extension of this initial transition period by two years, the Commission will have to assess the potential impact on the energy prices as well as the benefits in terms of reducing counterparty and systemic risks and if necessary propose legislative solutions. F. Reinforced supervisory powers and a stricter framework for commodity derivative markets 16. What role will ESMA play in relation to the revised MiFID ESMA already plays an important role in advising the Commission on possible regulatory changes and in ensuring convergent application of the rules across Member States. Many of the proposed changes in MiFID II stem from advice received from ESMA, and it is foreseen that it will play a major part in developing most of the technical implementing measures necessary to ensure the full functioning of the regulatory framework. In terms of specific supervisory tasks, ESMA has an increased role in, for example, determining the conformity with MiFID II of individual cases where venues propose to waive pre-trade transparency (dark pools). In accordance with the mandate defined in the ESMA regulation and in line with ESMA powers conferred in the Regulation of 14 March 2017 on short selling and certain aspects of credit default swaps ( MEMO11713 ), it will also take any steps necessary to coordinate actions by national competent authorities with regard to waivers from pretrade transparency, products considered risky from the point of view of investor protection or financial stability as well as positions in commodity derivatives by specific market participants deemed excessively large. 17. What purpose does transaction reporting serve and what measures are being proposed Investment firms have to report all their trades to competent authorities (in all financial instruments that are admitted to trading on a regulated market or MTF as well as those traded on an MTF or OTF). This obligation also applies to financial instruments where the underlying is a financial instrument traded on a trading venue, an index or a basket composed of financial instruments traded on a trading venue. This means that the reporting obligation applies regardless of where the trade takes place. This system of transaction reporting enables supervisors to monitor the activities of investment firms, which helps them to ensure compliance with MiFID II, and to monitor for abuses under the Market Abuse Regulation. Because transaction reporting mainly serves the purposes of supervision, the requirements under MiFID II mirror the scope of the Market Abuse Regulation. To this end, MiFID II extends the scope of transaction reporting to all financial instruments, with the exception of instruments which are not susceptible to or could not be used for market abuse. Second, reporting requirements today diverge between Member States, which adds costs for firms and limits the use of trade reports for competent authorities. By including the reporting requirements in MiFIR, the requirements are further harmonised, notably the information that identifies who is trading and for whom a trade is being executed. Also, ESMA is empowered to propose technical standards on a common European transaction reporting format and content. Finally, for cost and efficiency purposes, double reporting of trades under MiFID II and the reporting requirements to trade repositories should be avoided. MiFID II proposes that a trade already reported to a repository will not need to be reported again under MiFID II, provided all the necessary information is thereby available to competent authorities. G. Stronger investor protection 18. How will MiFID II better protect investors MiFID includes a number of measures aimed at protecting investors in the context of the provision of investment services. Those rules take into account the type of services (for instance, investment advice or execution of orders) and the classification of clients, with higher protection granted to retail clients. The MiFID rules include both conduct of business requirements (for instance, collecting sufficient information to ensure that the products provided are suitable or appropriate for the client) and organisational requirements (for instance, requirements to identify and manage any conflicts of interest). However, modifications and improvements are introduced to strengthen the framework for the provision of services. First, the scope of the Directive is broadened in order to cover financial products outside the scope of MiFID I but which satisfy similar investor needs and raise comparable investor protection challenges. In the future, the sale of structured deposits will have to comply with several MiFID requirements, and in particular with conduct of business and conflicts of interest rules. MiFID II will also extend some of the information to clients and conflict of interest requirements to insurance-based investment products by amending the Insurance Mediation Directive 200292EC. Second, conduct of business requirements are modified in order to grant additional protection to investors. The rules for investment advice are improved both when advice is provided on an independent basis and in the long term. Advisers declaring themselves as independent will need to match the clients profile and interests against a broad array of products available in the market and say whether they will provide the client with a periodic assessment of the suitability of advised products. Independent investment advisers and portfolio managers will be required to transfer all fees, commissions or any monetary benefits paid or provided by a third party to the client who should be accurately informed about all such commissions. The conditions for services where investors receive less protection from firms are more limited. In particular, the Directive clarifies the conditions and situations in which investors are able to transact freely in certain non-complex instruments with minimal protection afforded by investment firms. Third, organisational requirements for the provision of services to investors are strengthened. For instance, the involvement of senior management in the design of the firms policies as to how products and services may be sold or provided to their clients and the adoption of adequate internal controls is consolidated. Also, MiFID II introduces harmonised powers and conditions for national competent authorities, the European Securities and Markets Authority (ESMA) and the European Banking Authority (EBA) to prohibit or restrict the marketing and distribution of certain financial instruments and structured deposits, financial activities or practices in case of threats to investor protection, financial stability or the orderly functioning of markets. 19. Will UCITS be included under MiFID as a result of the MiFID review Will the classification of some UCITS as complex instruments change their status under the UCITS directive Shares or units in UCITS (Undertakings for Collective Investments in Transferable Securities) are financial instruments and therefore investment services relating to them are already fully covered under MiFID. The issue which is addressed in the MiFID review concerns their classification as complex or non-complex instruments. The distinction is relevant in order to establish the application of the execution-only regime, under which investment firms or banks selling certain instruments are subject to less stringent rules for the protection of retail investors. In particular they are not obliged to assess whether the client has the knowledge and experience to understand the financial instrument the so-called appropriateness test. The execution only regime only applies to non-complex financial instruments. So far, all UCITS have been classified as non-complex instruments. In the meantime, however, certain UCITS have become more complex and the UCITS legislation itself reflected the separate and distinct characteristics of such structured UCITS which, on account of their pay-off formula raise additional challenges for investors to understand how they operate. For this reason - for the mere purpose of the execution only regime - MiFID II maintains the general classification of UCITS as non-complex instruments but it introduces the exception of structured UCITS which will now be treated as complex instruments for the purposes of the execution-only regime. The objective is to ensure that investment firms will be obliged to request information on their clients knowledge and experience, in order to assess the appropriateness of these instruments for them. H. MIFID II and relation with other pieces of financial regulation, choice of legal instruments 20. How does the revision of MiFID fit with other European legislation, such as the Market Abuse Directive, Over-the-Counter derivatives, short-selling, and Packaged Retail Investment Products (PRIPs) The revision of the Market Abuse Directive (MAD) and MiFID has been considered at the same time because together they guarantee the competitiveness, efficiency and integrity of EU financial markets. In order to ensure that they are fully coherent and support each others objectives and principles, they needed to be updated in tandem. Moreover, the pan-EU competition facilitated by MiFID has given rise to new challenges in terms of cross-border supervision, and maximum harmonisation of the rules and competent authorities powers in relation to offences are a necessary step. MiFID applies to the provision of investment services or activities by banks and investment firms in relation to financial instruments and to the operation of regulated markets. The objective is to support the development of a more integrated, competitive and efficient EU market in financial instruments with appropriate rules regarding conditions for authorisation as investment firms, organisational requirements to ensure they are managed appropriately, market transparency and investor protection. The Regulation on OTC derivatives, central counterparties and trade repositories (EMIR) on the one hand, and the Regulation on short-selling and credit default swaps on the other, have different objectives and therefore complement MiFID. The former aims to minimise counterparty credit risk and operational risk, while the latter increases harmonisation and transparency, and mitigates risks associated with short selling and the use of credit default swaps. Packaged retail investment products (PRIPs) are common products in the retail investment market, with broadly comparable functions for investors while taking a variety of legal forms. While offering benefits for investors, PRIPs are often complicated and opaque. In line with the Regulation to improve the quality of information that is provided to consumers ( MEMO14299 ), MiFID II addresses some of the problems identified in the PRIPs market by creating a robust and coherent framework in the areas of information about the product to clients and the rules governing the sales process for those PRIPs that are financial instruments or structured deposits, such as the conduct of business and the conflicts of interest requirements for intermediaries distributing these products. At the same time, the measures on product disclosure proposed in the PRIPs context complement the investor protection measures on investment advice and sales services regulated under MiFID. 21. Why are some elements of MiFID placed in a directive and others in a regulation Which parts will be in which instrument As in other pieces of EU financial services regulation, the split reflects the need to achieve a uniform set of rules in some areas, while allowing for national specificities in others. The De Larosire report highlighted that one of the problems leading to the crisis was an inconsistent implementation of financial services rules leading to a fragmented internal market. As a result, a Regulation (MiFIR) sets out requirements on: the disclosure of data on trading activity to the public and transaction data to regulators and supervisors the mandatory trading of derivatives on organised venues removing barriers between trading venues and providers of clearing services to ensure more competition, and specific supervisory actions regarding financial instruments and positions in derivatives. Such a harmonised approach will help avoid confusion in the daily functioning of markets, and minimise opportunities for harmful regulatory arbitrage between Member States. The Directive (MiFID) amends existing provisions on authorisation and organisational requirements for providers of investment services, and all rules regarding investor protection, including for firms located in third countries but actively engaged in EU markets. Also, the Directive specifies requirements in relation to the authorisation and organisational rules applicable to different types of trading venues, providers of market data and other reporting services, as well as the complete powers to be granted by Member States to national competent authorities, including the framework of sanctions for breaches of the rules. These provisions are best situated in a Directive to account for differences in national markets and legal structures as well as the profile of local investors. I. MIFID and international issues 22. How is the treatment of firms and market operators from outside the EU being considered The access of third country firms to the EU markets was not harmonised under MiFID I. Each Member State could introduce its own third country regime, subject to the general principles of the EU Treaties and provided that national provisions did not result in treatment more favourable than that given to the EU firms. In order to overcome the existing fragmentation and to ensure a level playing field in the EU for third country firms, MiFID II introduces a harmonised third country equivalence regime for the access of third country investment firms to the EU when providing services to professional clients per se and eligible counterparties. The access will be preceded by an equivalence decision taken by the Commission. Third country firms for which a decision is adopted will be able to request to provide services in the EU, without having to establish a branch in a Member State. For three years after the equivalence decision is made, Member States are allowed to apply national rules for provision of services and activities by third country investment firms. Likewise, as long as an equivalence decision is not taken, thirdcountry firms will continue to operate in Member States according to national regimes but will not benefit from the EU passport (they will not be able to provide services to professional and eligible counterparties in the entire EU). The equivalence process for a specific third country is initiated by the Commission but Member States can indicate their interest that a specific jurisdiction(s) is subject to the equivalence assessment. The equivalence assessment is outcome based (not line-by-line) and it means that the Commission will be looking into whether the third-country regulatory (prudential and business conduct requirements) and supervisory framework achieves the same objectives as the EU legislation. The third-country framework needs to provide for an effective equivalent system for the recognition of investment firms authorised under third-country legal regimes. Once the Commission has adopted an equivalence decision with respect to a specific third-country and that ESMA has established cooperation arrangements with the competent authorities of that third-country, the operators from that third-country will simply have to submit an application with ESMA and once registered with ESMA they will freely provide services to professional clients per se and eligible counterparties. With respect to provision of services by third country firms to retail clients, Member States will continue to apply national rules. The Commission regrets that there is not a fully EU harmonised third-country regime for retail clients but understands that the specificities and the increased level of protection for retail clients may also justify why Member States wished to maintain their national regimes. However, where Member States have chosen to require that third-country firms intending to provide investment services to retail clients establish a branch in their territory, the Directive harmonises the requirements (core organisational and conduct of business rules) with which the branch of a third-country firm will have to comply in order to be authorised by the competent authority of a Member State, but that branch will not have the right to provide services to retail clients in other Member States. In this sense, by third-country firms should see this as a positive step forward as it reduces divergences across EU Member States and therefore the legal and regulatory costs for third-country operators. In addition, MiFID II will not apply when investment services are provided at the exclusive initiative of EU clients. This exemption will apply only to the service or activity initiated by the client. An initiative by the client shall not entitle the thirdcountry firms to market new categories of investment products or services to that client and still benefit from the above exemption. 23. How does MiFID II compare to what other jurisdictions in the world are doing, in particular the United States MIFID II is the legislation through which the EU has implemented a number measures to meet our G20 commitments, in particular in relation to derivatives and is in line with the principles of regulation established by the International Organisation of Securities Commissions (IOSCO). This helps ensure convergence with other jurisdictions, including the US, Australia, Asia, and South America. Other jurisdictions are at different stages in the process of implementation, with some further advanced than others. Many provisions of MiFID II reflect core precepts in the regulation of securities markets globally. However, different jurisdictions have rules specific to their own markets. Assessments of comparability, as is the case under equivalence assessments for third-country recognition, should not be made on a line-by-line basis but rather look at the totality of the relevant legislation in terms of achieving the relevant objectives. As regards the US, MiFID II covers areas addressed by various pieces of US financial markets regulation such as the Securities Exchange Act and the Commodity Exchange Act. Like the Dodd-Frank Act, which amends these texts, the review of MiFID both amends provisions already in force and adds measures in light of the financial crisis and other market developments. The US and EU approaches and legislation are very much aligned in terms of achieving the same objectives. For example, the revised MiFID complements the regulation on OTC derivatives, central counterparties and trade repositories (EMIR). For more information: The MiFID regulatory framework consists of a framework Directive (Directive 200439EC), an Implementing Directive (Directive 200673EC) and an Implementing Regulation (Regulation No 12872006)Forex Trading at Saxo Whether you wish to profit directly from movements in FX or simply invest internationally across asset classes, the forex market touches upon everything you do as an investor. Naszym celem jest, aby handel walutami działał dla Ciebie, umożliwiając handel FX online w szybki, przejrzysty i niezawodny sposób. Handluj instrumentami walutowymi na tych samych platformach, z których korzystasz w przypadku wszystkich innych transakcji Saxo, korzystając z konta Saxo. Handel na rynku Forex w Saxo, masz siłę ognia wiodącej firmy z branży technologii finansowej i niezawodność banku regulowanego, który pracuje dla Ciebie, ręka w rękę. Rozpowszechnia się tak niskie, jak 0,2 pipsa Podczas handlu więcej, twoje ceny się skurczą. Możesz osiągnąć zaledwie 0,2 pipsa, co daje ci prawdziwą przewagę w handlu na rynku Forex. Ale chcemy, żebyś dobrze sobie radził bez względu na to, ile handlujesz. Nasze ceny są konkurencyjne, przejrzyste i jasne na wszystkich poziomach i nie stanowią fałszywych zachęt. Zapoznaj się z naszą ceną, aby uzyskać szczegółowe informacje, klikając poniższy link. Wyświetl spready na poziomie 0,2 pipsa Dlaczego warto handlować na Forexie z opcjami Saxo Forex Opcje walutowe umożliwiają swobodę dokonywania transakcji kupna i sprzedaży w 40 parach, a także w sześciu popularnych parach podczas handlu opcjami walutowymi. Opcje walutowe dają wiele takich samych korzyści, jak handel FX, często przy jeszcze wyższych cenach. Dowiedz się więcej na stronie produktu Opcji FX. 100: 1 Odpowiedzialna dźwignia Saxo stosuje metodę wielopoziomowej marży dla FX Trading, co pozwala nam oferować marże na poziomie zaledwie 1. Terting odnosi się do zastosowania różnych wymogów depozytu zabezpieczającego dla różnych poziomów ekspozycji, tj. Tak niskie jak 1 dla małej ekspozycji, ale stopniowo rosnące wraz ze wzrostem ekspozycji. Dostosowana płynność Jako aktywni animatorzy rynku, jesteśmy w stanie skonfigurować płynność dla każdego z naszych klientów, dzięki dwóm dekadom relacji z wiodącymi bankami na rynku walutowym. Handluj szeroką gamą głównych, nieletnich i egzotycznych par walutowych, w mikropozycjach lub w rozmiarach rynkowych. Szeroka gama par walutowych z możliwością handlu, dostępnych z twojego konta, oznacza, że ​​nigdy nie przegapisz okazji. Dodatkowe funkcje Forex Technologia Forex ndash i cały nasz wszechświat inwestycyjny ndash są dostępne na naszych platformach internetowych z różnymi aktywami, zapewniających najnowocześniejsze transakcje i analizy. Zatrzymaj statystyki zleceń Jesteśmy dumni z naszych wyjątkowych statystyk zleceń stop ndash i staramy się, aby były one dostępne dla każdego raz na kwartał. Zapraszam do eksploracji grup Saxo Bank Historyczne zlecenia FX Stop Zamów statystyki zamówień dla każdej okazji Wdróż swoje unikatowe strategie handlowe z dostępem do prostych i bardziej zaawansowanych typów zleceń. Połącz zamówienia takie jak: rynek, limit, stop lub zatrzymywanie z zatrzymaniem za pomocą OCO (One-Cancels-the-Other) i inne funkcje donersquo oraz różne wymagania związane z realizacją zamówień. Ostre wykonanie Poczuj różnicę, jaką zapewnia precyzyjne wykonanie. Załóż kontrolę nad transakcjami poprzez zdefiniowaną przez użytkownika tolerancję cenową, z możliwością skorzystania z poprawy cen. Stawki i warunki Ceny w Saxo są konkurencyjne, przejrzyste i zapewniają prawdziwy stosunek jakości do ceny. Dotyczy to standardowych cen, w których płacisz za handel. I tak jest w przypadku, gdy przechodzisz do planów opartych na ilości, które oferują najlepsze ceny dla najbardziej aktywnych handlowców. W miarę handlu i przenoszenia inwestycji na cały świat i klasy aktywów, Saxo zapewnia przejrzystą i konkurencyjną strukturę cen. Od pierwszego handlu Saxo korzystasz z prostych i przejrzystych opłat, które obejmują ofertę usług i edukacji Saxo. Świat handlu walutami nigdy nie spoczywa. Rozwój rynku i innowacje handlowe staną się przedmiotem zainteresowania inwestorów. Niezależnie od tego, czy jeszcze nie wykonałeś swojego pierwszego kontraktu, czy chcesz odświeżyć Opcje FX, znajdziesz coś w naszej ofercie szkoleniowej. Inni handlowcy i uczestnicy rynku dzielą się swoimi spostrzeżeniami, dając ci dostęp do mądrości tłumów. Odwiedź Saxo Academy lub TradingFloor, aby poszerzyć swoją wiedzę o handlu. Weź udział w czasie rzeczywistym na naszej platformie TradingFloor i przeczytaj blogi poświęcone handlowi i inwestycjom. W wolnym czasie można zobaczyć modułowe kursy i krótkie lekcje wideo w Akademii Saxo. Tak czy inaczej, wiedza nie tylko wyzwala cię, daje ci kontrolę. Kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji. Odwiedź Akademię Saxo Rynek, rozmiary, fluktuacje Sama wielkość i skala globalnego handlu na rynku Forex w połączeniu z prawie 24-godzinnym rynkiem oznacza możliwości dla handlowców. Czynniki międzynarodowe Wiele czynników wpływa na cenę walut i tutaj patrzymy na to, w jaki sposób handel międzynarodowy odgrywa swoją rolę. Stosowanie dźwigni Transakcje oparte na lewarowaniu mogą otworzyć ogromne możliwości, ale trzeba je ostrożnie zarządzać. Dowiedz się jak. Najczęściej zadawane pytania Co to jest plan taryfowy związany z obrotem walutami Po prostu dajemy klientom dodatkowy wybór, aby wybrać, czy wolą handlować według bardziej rygorystycznych, zmiennych spreadów z komisją post-trade OR, czy handlować na all-inclusive spreadach, które są zazwyczaj nieco szerszy, ale generalnie bardziej spójny. Co się stanie, jeśli chcę zmienić warunki cenowe w połowie miesiąca? Możesz poprosić o zmianę stawki prowizji (i związanej z nią minimalnej prowizji miesięcznej) w dowolnym momencie. Minimalne prowizje będą naliczane proporcjonalnie proporcjonalnie do dni, w których obowiązywały poszczególne minimalne kwoty. Jakie są moje koszty handlowe w związku z planem taryfowym w ramach kursu walutowego Użytkownik zostanie obciążony odpowiednią prowizją w USD za milion USD, która jest obliczana i przejrzysta dla każdego handlu. Opłatę można zobaczyć w Potwierdzeniu biletu handlowego, a także w monitorze Pozycje otwarte. Dlaczego nikt nie wybrałby najniższej stawki prowizji w wysokości 20 USD za milion USD zamiast za 60 USD. Najniższe stawki prowizji niekoniecznie są odpowiednie dla wszystkich klientów. Oparta na prowizji struktura cenowa pozwala płacić niższe stawki prowizji za jednostkę, ale są również minimalne miesięczne kwoty prowizji do zapłacenia. Nie znalazłeś tego, czego szukałeś Możesz pobrać więcej często zadawanych pytań dotyczących handlu FX z Saxo tutaj. Or get in contact with our skilled staff by calling the number below. Trading System Rules Core Trend Following Rules There are not a whole lot of different ways that trend following can be done. The minor tweaks may have positive results but the effect is usually very minor. If you spend too much time looking at minor variations of entry rules you risk missing the important parts. The truth is that most trend following system rules do the same thing. They show highly similar results simply because they attempt to achieve the same thing. By all means, play around with the detailed rules. Just make sure you do that after you have tried the basic strategy. Understand where the value come from first and you8217ll realize just how little the entry rules really mean. The value in professional trend following strategies come from the diversification. The rules presented here are good enough to achieve results on par with the large trend following futures hedge funds. Making the rules more complex does not aid your performance. The most common amateur mistake is to spend all the time tweaking entry and exit rules and not enough analyzing position sizing and investment universe. The simple rules presented here are good enough to replicate the performance of many large name trend following hedge funds with high precision and correlation. In my book I detail several ways this can be further enhanced and improved upon. Make no mistake though. The trading system rules is the least important component of your trend following trading strategy. Some markets are inherently more volatile than others. To give each position an equal chance to impact the bottom line, positions must be larger for less volatile markets. This can be achieved many different ways. My core strategy uses Average True Range (ATR) for this purpose. ATR measures the average daily price movement of a market. This can serve as a proxy for volatility. Set a target desired daily impact per position. Then calculate how many contracts you need to trade to achieve that based on the ATR. This naturally assumes that volatility remains roughly the same. This is not always the case of course. It8217s an approximation and as such it does the job. For the core strategy on this website I use a desired daily impact of 20 basis points. Long positions are only allowed to be opened if the 50 day moving average is above the 100 day moving average and vice versa. This is to ensure that we dont put on trades counter to the dominant trend. It reduces the number of trades and lessens the risk of getting caught in whipsaw markets. Enter long positions on a new 50 day high. Odwrotnie dla szortów. Go with the breakout and ride the trend. Nic więcej. Signals are generated on daily closing data and the trade taken on the open the following day. Slippage is accounted for of course as well as trading costs. Exit on three average true range moves against the position from its peak reading. Thereby we have a theoretical loss of 60 basis points. No intraday stops are used, so a close beyond three ATR units are needed for a stop to be triggered the following day. Trading a trend following system on a single market or only a few different markets is suicidal. There may be long periods, even years, where there simply are no trends in any given market or asset class. The key idea is to trade many markets covering all asset classes at the same time. If you fail to do so, this strategy will simply not work. The investment universe you chose will have a much greater impact than tweaking buy and sell rules, so choose wisely. You should chose a broad set of markets and avoid too high concentration in any single sector. In the long run, a healthy balance between all major market sectors yields the best results. You can study a broad range of markets on the Trends of the World page, which is updated daily with charts and analytics. I find RightEdge to be one of the very best platforms. The fact that it8217s dirty cheap doesn8217t hurt either, but that8217s not my main reason. followingthetrend201705why-i-prefer-rightedge-for-strategy-modeling We8217re using a few of the larger investment bank8217s prime brokerage platforms. I8217ve tried the usual suspects, GS, JPM, NE etc. Not a whole lot of difference between them, though I wasn8217t too happy with the two Swiss investment banks. Choice of broker depends very much on who you are and what you want to do. Obviously, stay away from all the thousands of thousands of con artists operating 8216introducing brokerage8217 business. There are lots of them targeting retail market, in particular in the FX space. Use a real broker, with an actual banking license in a trusted country. In the more accessible segment, I like Saxo Switzerland. Andrew, The book doesn8217t discuss scaling inout because you said you view it as a separate strategy. Have you written anywhere about the core strategy with scaling inout, or increasing the risk factor on winning positions, or increasing position size while maintaining the risk factor Thanks, Clay First of all, thank you. I am very impressed by the materials on your website, I plan to buy your book, and I am very greateful for the information you shared. I am searching for a mechanical end-of-day trading system that I could follow with confidence and discipline. I have a few years of discretionary trading experience, but no consistent profits. I backtested the system you describe here, with Amibroker. Markets I used: Copper, Gold, Corn, Natgas, Oil, Rice, Soybean, Wheat, AUDUSD, EURUSD, GBPUSD, NZDUSD, USDCAD, USDJPY, SampP500, TNOTES10, Bund. I tested it from January 2000 to July 2018, with end-of-day historical data for all the markets listed above. I would like to present the results of my research and I hope you will be willing to answer my three questions. In short, your system made money. However, based on the optimization, it seems better parameters for my markets choice were EMA 150 and EMA 350, and entry on 120 days high or low. (instead of 50, 150 and 50 respectively). 3 ATRs remains best. My 8220better8221 parameters did not increase profits, but they cut the drawdown by half 1. Even with my improvements, the CARMDD for my backtest is 0.50. Compound Annual Return 8, Max Drawdown 16. This is with position size based on volatiliy, target risk 2k per trade on a 100k account. I estimated a quite conservative spread and comissions. Is this good enough Does it look like acceptable result to you What was CARMDD measure for this system in your backtest, or with systems you actually trade, if I may ask 2. The equity curve had a almost 5-year long drawdown period, from 2009 to 2017. I know this was not the best time for any trend following system, but I anticipate it will be very hard to stick to this system should a new drawdown like this happen. Do you think this 5 years drawdown is at all acceptable Here is the link to my backtesting report with equity curve screenshots. Have a look for EQUITY CURVE charts. 3. Shall I trade all markets using common rules I understand I should not curve fit EMAs and channel and ATRs for each market8230 I know8230 but maybe it is valid to have separate rules for stock indices and rates and separate for commodities and forex This system, per my backtestst, was losing money on SampP, TNOTEs, DAX and Bunds. So I excluded these markets from portfolio. (To make money on SampP it needs shorter EMAs and wider stops, like 7 ATRs, but then it makes less money in commodities and forex). Shall I trade it on commodities and forex with my paramaters (and skip SampP, DAX, TNOTE and BUNDs) Or should I keep searching for a system that makes money on ALL markets Did it make money on ALL markets in your backtest I8217d be delighted to hear back from you. Thanks a lot in advance PS. I enabled comments on the file I shared abouve, so you can comment it as you review it. Thank you Sorry for long delay. I don8217t really have the time to do a proper evaluation of your model. Keep in mind that the model I describe is a demo model used to approximate what the CTA industry has been doing for the past few decades. It8217s not meant as a recommended super model of any sort. It8217s quite easy to improve upon it, but I wanted to keep it simple and middle-of-the-road to make a point. In fact, my only regret is not making the model in the book even simpler. If I had used the good old 12 months momentum model, perhaps that point would have been more clear. A five year drawdown is not acceptable. But it could still happen. You won8217t be able to keep clients if you8217ve spent five years under water. It could absolutely kill your business, but it8217s near impossible to make a model that guarantees it will never happen. I would recommend trading all markets with the same rules. That of course doesn8217t prevent you from making rules that adapt to term structure, volatility, trends etc. Making a rules that says 8216Trade these parameters for Corn8217 is a bad idea. Making rules that adapt to market characteristics could make sense. Also, you8217ll never make money on all markets. But you don8217t have to. Any individual market or position is irrelevant. The only thing that matters is the end result. Since you don8217t know which markets will perform and which will not, you8217ll have to trade them all. Hope that helps8230 Hello Andreas, bought and read both your books, great stuff. I8217m however beginning to think I8217ve misunderstood something:When you write 8220desired daily impact of 20 basis points8221. are you saying risk 0,2 of your equity per atr of sl 0,6 total per position for a 3atr stop That is what I8217ve thought so far but I8217m beginning to think thats not the case Also, when we8217re talking risk per position, do you think it should be based on only the cash amount in the account I find that I often have rather large open profits while the small losses eat away at the cash, leaving me with smaller and smaller position sizes. Regards:Bengt Risk has nothing to do with stop distance. That8217s a misunderstanding usually perpetuated in trading books written by people who don8217t really understand finance. The 20 basis points is average daily portfolio attribution. If the instrument in question maintains current volatility (which is a huge assumption), then it will on average have an effect on the overall portfolio of 0.2 each day. Góra czy dół. Risk absolutely needs to be measured on a portfolio level. The amount of available cash is irrelevant to such calculations.

No comments:

Post a Comment